Intro:



Shululu....

Påbörjan på en ny blogg var det då. Älskade idéen från början när den kom, men när den blev totalt våldtagen av alla som kunde skriva tappade jag en aning motivation. Men den 19 september 2010 i Svea rike skrevs det histroia, JA VI TALAR FORTFARANDE OM VALET! Det fientliga partiet Sverige Demokraterna kom in i riksdagen och smygrasisterna i landet fick sig ett ansikte. Folk skrev diverse inlägg på olika internetsidor om vad hemskt detta var och är, vissa av dem samma människor som varit en del av de människor som inte ens lagt en röst. 1/5 av alla röstberättigade valde att låta ett resultat läggas fram för att i efterhand klaga. Det var då jag och min kära vän Luisa, som visats sig ha liknande åsikter som mig att inte bara ha en röst var fjärde år. Vi bestämde oss för att tillsammans skriva och diskutera om allting som händer mellan dessa val för vill man ha något gjort får man ju faktiskt ta tag i det själv. Så låt oss nu inleda en sida där allting diskuteras, och där resultatet inte inväntas utan ett försök till skillnad och förändring sker.

Över o ut
Ghazal




Hej alla läsare som vi inte har än!

Sverige fick dåliga nyheter här om dagen. En nyhet som rörde om hela Sverige. Valet som inte var väntat men ändå så förväntat om det nu hänger ihop? Nu är det så att det är olika spekulationer till varför SD nu kommit in i vår riksdan och jag säger vår för det är vårt land. De olika spekulationer kan man läsa överallt i media just nu. Men folket har glömt bort att det viktigaste (dock mycket viktigt)är inte orsaken till varför SD har kommit in i riksdan utan HUR vi ska få Sverige att reagera att SD inte tillhör vårt Sverige som en gång i tiden var jämlikheternas, rättvisans och allas Sverige. Den här bloggen ska nu vara till som en disskutions blogg där alla har rätt att yttra sig och säga sitt till min och Ghazalls kommande inlägg dock så ska detta ske med RESPEKT!

Vi får se hur detta kommer gå. Både jag och Ghazall har mycket starka åsikter och vi tänker väldigt lika i många punkter. Sen är det så att många inte kommer hålla med oss på allt och ibland kanske vi inte ens kommer hålla med varandra men hur skulle vår värld se ut om alla var likadana med exakt samma åsikter? Tråkig värld va?

Så jag tycker vi säger vi gillar olika och kör på!

/ Luisa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0