Låt oss avfyra fyrverkerier mittemot kriget

Har fått lite cred här nedanför av min kompanjon Luisa över att jag skriver med källor men det ska jag inte göra så mycket i detta inlägg, men tack för the cred=)

Jag har under de senaste dagarna läst allt möjligt om valfusk och borttappade valsedlar. Jag har även sett nya grupper bildas på communityn facebook som heter vem var det som rösta?
Alla dessa är för det mesta artiklar och grupperingar emot att SD blivit invalt i riksdagen.

För att börja med all detta valfusk och borttappade valsedlar, exakt hur säker är dessa källor och hur har allt detta "upptäckts"? Vi är vana att se sådant här ske överallt i världen, spekulationer om allt möjligt för att förklara något som hänt, vilseleda vissa eller förvärra känslorna hos de orättvisst behandlade.
Tusentals spekulationer yrar runt på internet där allt ifrån fler SD röster kan ha funnits i dessa borttappade valsedlar och rasisterna är fler än vi tror till, hade dessa borttappade valsedlar räknats hade riksdagsfödelningen sett annorlunda ut.

Även Facebook gruppen "vem var det som rösta" har hoppat in i trenden "låt oss hitta en syndabock nu när valresultaten är klara". Missförstå mig inte, jag tycker att denna grupp på ett sätt står för något jag själv tror på fullt ut, STÅ FÖR DINA EGNA ÅSIKTER OCH VAR BEREDD PÅ ATT BLI KRITISERAD FÖR DEM.
Nu känns det tyvärr lite hemskit att säga detta då vi läst om SD medlemmar som blivit skjutna och knivhuggna, ja antar av människor som inte har sin mun som sitt främsta vapen, patetiskt och synd men det finns idioter i världen det är inget  nytt.
Att framföra att våld och främlingfientlighet är fel genom att vända på steken och göra och bli likadan själv, a det lär ju verkligen få fram det demokratiska SD fria samhället vi vill ha!

Men det många av oss glömmer gång på gång är fortfarande det viktigaste, det handlar inte bara om vem som röstade på SD, utan på VILKA RÖSTADE INTE ALLS?
Och då får man genast kritik, men då kanske SD hade fått ännu fler röster.
Okej, så det är då bättre med massa smygrasister väntandes i 4 år för att sedan se att deras röst faktiskt har en funktion och sedan komma?
Varför inte istället gå efter all statistik som visat att det är invandrare i förorterna som är dåliga på att rösta och att det är helt och håller i deras intresse och gynnelse att hjälpa oss andra skapa ett större mostånd mot främlingsfientligheten?
Vill man få något gjort får man göra det själv låt oss sätta ihop det ordspråket med tillsammans är vi starkare och se resultatet.
Låt oss sluta gå runt alla problem och skapa massa bortförklaringar och nya problem, låt oss sluta avfyra fyrverkerier mittemot kriget för att vända bort alla blickar.

Över och ut
Ghazal

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0