Ken Ring, minska massinvandringen

Har efter valet blivit nästintill besatt av politik. Har alltid varit intresserad men har nog inte förrän valresultaten klargjorts för Sverige 2010 insett hur förstörd vård samhälle igentligen är. Har alltid sett på landet med blåa ögon och bedövs av all "fakta" som omger Sverige. Världens jämlikaste land, modern som få, intelligenta och kunniga människor.... Min bild är förfallen, jag orkar inte höra på fler människor som ska jämföra Sverige med ett föredetta  koloniliserat u.oland och säga TITTA och JÄMFÖR! KOM IGEN!!! Bara för att landet sluppit kolonialisering eller krig på senare historiska år och därför är före de flesta i utveckling betyder det väll inte att vi ska stanna av eller gå bakåt i den!
Alla har vi en röst och jag respekterar det, men säger någon något jag inte håller med i/ om så kommer jag att yttra mig. Jag har alltid lärt mig att man ska se om de negativa sidorna tar ut de positiva innan man dömmer ut något som dåligt/ negativt.

Så jag undrar varför Ken Ring i denna intervjue talar om "massinvandringen" som något enbart negativt. Som något som inte gynnat Sverige alls, och som att invandrarna som redan är här inte har det bra. Går alla på bidrag? Går de flesta på bidrag? Är de flesta kriminella? Svälter vi som är här? Nej? så exakt vad är anledningen till att minska invandringen till Sverige samt på vilket sätt ska vi ta hand om invandrarna som redan finns här? Vad är det som är så fel att vi måste låta människor som yar det dåligt på riktigt stanna kvar och kämpa för att hålla sig vid liv för att invandrarna i Sverige ska få exakt vad mer?

*2009 registrerades 102449 personer med uppehållstillstånd i Sverige ( dock vissa tidsbegränsade)
*anhörigsskäl=23,8% 
*ARBETSMARKNADSSKÄL=23,8%
*Skyddsbehov=10,6%
ENBART 7% AV ALLA MIGRANTER ÄÅR FLYKTINGAR!
http://www.migrationsinfo.se/

Mer fakta?
Fortsatt rekord i invandringen i Sverige senaste åren, 102 280 personer 2009.
Vanligast att svenska medborgare invandrar enligt befolknings statistiken, kanske borde nämnas när man ska ta upp invandringssiffrorna tycker ialla fall jag.
 
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____231104.aspx

Invandringen räddar EU
"Sanningen är den att invandringen till EU har räddat den ekonomiska utvecklingen och hindrat ett mycket snabbt åldrande av befolkningen. Oavsett om detta påstående fastnar i halsen på alla åkessöner i EU är det ett faktum"

 Invandrare finns på alla större arbetsplatser

"Deras verkliga funktion på arbetsmarknaden är att utföra arbeten som inte gärna utförs av ”äkta” svenskar, danskar, fransmän eller andra nationaliteter. I dag är arbetslösheten bland utlänningarna mycket hög eftersom de har det sämsta skyddet på arbetsmarknaden och anställning i branscher som drabbas hårt i kristider, som byggnads, restaurang, kontorsstädning och privata hemtjänster."

Tycker bara det är viktigt att som "kändis" eller någon som exempelvis småpojkar ser upp till att vara politisk korrekt om man nu ska uttala sig för det finns folk som litar på ditt ord och lyssnar! Istället för att hålla ihop mot främlingsfientligheten är många av oss duktiga till att istället ansluta oss till den för acceptans.
Hoppas bara folk tänker efter innan dem utalar sig. Historia har trots allt en tendens att upprepas utan att man lärt sig någonting utav den.

Över och ut
Ghazal

*
*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0