Folkomröstning

Läste ni Metros artikel igår på sid 12. Den handlade om Sd vad annars? Det är ju Sveriges största samtalsämne EVER. 

6 Rätt och fel med Jimmie Åkesson.

1. Sverigedemokraterna vill införa en straffavgift på runt 40 000 kronor till staten för den som gifter sig med en utländsk medborgare.
Fakta: Husshåll där en svenskfödd gifter sig med en utlandsfödd betalar mer skatt och får minder socialbidrag än andra.

2. Jimmie Åkesson: Segregationen ökar:
Fakta: Andelen med utländsk bakgrund i utanförskapsområden minskar. 85,8% bor inte där.

3. Jimmie Åkesson: Många känner som jag.
Fakta: 94,3 procent röstade inte på SD.

4. Jimmie ÅKesson: Hatbrotten ökar med muslimsk invandring.
Fakta: Sant. Fler muslimer utsätts för hatbrott.

5. SD vill avskaffa modermålsundervisning.
Fakta: Elever som deltar i modersmålsundervisning får högre betyg i samtliga ämnen, även svenska.

6. Jimmie Åkesson: Islam skadar jämställdheten i Sverige.
Fakta: Jämställdheten i riksdagen påverkades negativt när SD kom in. 3 av partiets 20 ledamöter är kvinnor. 

"Sverigedemokraterna har svarat på Aftonbladets kampanj med en egen: ”Vi gillar lika”.

Jag tar det en gång till.”Vi gillar lika”.

Det är svårt att tro att det här är Sverige år 2010, men det är den dystra sanning som vi står inför. Lika språk, lika kultur, lika religion, lika tankar. Bortsett från det uppenbara – att det här är ett fascistiskt tankesätt – så skulle jag vilja påstå att det inte är särskilt intelligent."


Säger Soran på aftonbaldet. Och jag håller med honom till 100 %. Att SD nu sitter och påstår att de inte är ett främligfientligt parti är bara bullshit. Alla deras punkter och samhällsintressen tyder på allt som har med diskrimienring att göra och det är inte bara mina egna åsikter utan det är fakta.

Så ingen är vinnare i det här valet. Varken de röda som jag av heal mitt hjärta ville skulle vinna och inte de blå heller som nu kommer få "samarbeta" med SD.

Det jag tycker man som sagt borde införa är en folkomröstning. Sverige har hittils haft 6 stycken sådana. Sverige styrs idag av partier där folket väljer ut olika partiledare som ska styra vårt land. Riksdagen är de som representerar Sverige. I Schweiz så styrs de av folkomröstningar det kan man i och för sig se på både gott och ont. Men en sådan politik skulle behövs i vårt läge. Där kan de samla på sig tillräckligt med namnteckningar för att uppnå ett beslut. Beslut som om ett hus ska rivas, om man ska gå in i Eu och EM, såna beslut som vanligtvis bestäms av regimen. Men skulle alla då röstat på detta sätt så kanske vi skulle kunna slå ut SD med huvudet före.

Vet ni vad? Jag tappa tråden. Haha hade något grymt att säga er och disskutera med er om. Men jag antar att jag är för trött... Jag återkommer om det kommer upp igen. Det kan ju till och med hända den bäste :P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0